23.10.17

Μια αναβάθμιση με το βλέμμα στα F-35...

F-16
«Στόχος μας είναι να σώσουμε τον υπάρχοντα στόλο των F-16, ώστε να μην πάνε χαμένα όσα...
έχει ξοδέψει ο ελληνικός λαός ώς τώρα. Σαφώς θα έχουν πάνω τους συστήματα που θα βοηθάνε να αντιμετωπιστούν κάποιες σύγχρονες απειλές, αλλά δεν πάμε να αντιμετωπίσουμε την απειλή των F-35.

»Πάμε να εκσυγχρονίσουμε τον στόλο, ώστε στο μέλλον να μπορεί να στέκεται επάξια μέσα σε ένα σύγχρονο περιβάλλον πολέμου. Θέλουμε αεροπλάνα που να μπορούν να συνεργαστούν με τα F-35 όποτε, εάν και εφόσον προχωρήσουμε και σε αυτή την αγορά. Ομως το τι θα γίνει με τα F-35 θα το δούμε στην πορεία, καθώς η αγορά θα συσχετιστεί ανάλογα με τις αναβαθμίσεις που κάθε χρόνο κάνει στο αεροσκάφος η κατασκευάστρια εταιρεία».

Τα προαναφερόμενα έλεγαν στην «Εφ.Συν.» εν ενεργεία στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας όταν αποκαλύφθηκε ότι βρισκόμαστε λίγα μόλις βήματα πριν από το κλείσιμο της συμφωνίας για την αναβάθμιση των F-16. Η αμερικανική πλευρά αποτιμά το κόστος της συμφωνίας στα 2,4 δισ. δολάρια, το ΓΕΕΘΑ το προσδιορίζει σε μόλις 1,1 δισ. δολάρια και ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος υποστηρίζει ότι «η οροφή για την αναβάθμιση των F-16 από τον προϋπολογισμό είναι 1,1 δισ. ευρώ, τα υπόλοιπα ποσά αφορούν προγράμματα βοήθειας και αντισταθμιστικά».

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας θα οριστικοποιηθούν, πάντως, ύστερα από αρκετές εβδομάδες. Μέχρι στιγμής το μόνο σίγουρο είναι πως από τα συνολικά 155 F-16, τα μόνα που δεν θα αναβαθμιστούν είναι τα 32 αεροσκάφη της παλιάς γενιάς («Block 30»), που ήταν και τα πρώτα που αποκτήσαμε με την αποκαλούμενη «αγορά του αιώνα» στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Σκοπός είναι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη να πωληθούν, ενώ στην «επιστολή ενδιαφέροντος» («Letter of Request» - LoR) που εστάλη τον Φεβρουάριο στις ΗΠΑ η ελληνική πλευρά ζητούσε βοήθεια για την πώληση είτε από την εταιρεία είτε από την αμερικανική κυβέρνηση.

Οταν η αμερικανική πλευρά αναφέρεται σε 2,4 δισ. δολάρια, όπως εξηγούσαν τα στελέχη, μιλά για το πιθανό συνολικό κόστος της αναβάθμισης όλων των υπόλοιπων 123 αεροσκαφών (των 37 «Block 50», των 55 «Block 52+» και των 31 «Block 52+ Advance») που διαθέτουμε. Η ελληνική πλευρά έχει αποφασίσει να αναβαθμίσει μόνο ένα τμήμα τους (70, 80 ή 100 αεροσκάφη) και ο ακριβής αριθμός θα εξαρτηθεί από την τελική τιμή που θα συμφωνηθεί με την εταιρεία αλλά και από το είδος της επιθυμητής αναβάθμισης για κάθε τύπο αεροσκάφους.

Κανείς δεν μπορεί, λοιπόν, σήμερα να απαντήσει εάν και πόσα σύγχρονα ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης τύπου AESA (Active Electronically Scanned Array) θα τοποθετηθούν στα «Block 52+» και στα «Block 52+ Advance», ή εάν θα επιλεγεί η ολοκληρωτική αναβάθμιση των μεσαίων αεροσκαφών («50» και «52+») και μια μικρότερης κλίμακας στα Advance.

Σχετικά πάντως με το συνολικό κόστος της αναβάθμισης, στελέχη του οικονομικού επιτελείου του ΓΕΕΘΑ ανέφεραν ότι θα διαμοιραστεί σε βάθος δεκαετίας. Οι δε κανόνες του ευρωπαϊκού συστήματος υπολογισμού των ταμειακών δαπανών δίνουν τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να κατανείμει το κόστος σε βάθος χρόνου, χωρίς να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα δημοσιονομικά μεγέθη.

Διαβάστε περισσότερα, ΕΔΩ...

πηγη efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: